Odeljenje za urbanizam i građevinske poslove ima sledeće Odseke:
A) ODSЕK ZA PROSTORNO I URBANISTIČKO PLANIRANJЕ
Šef odseka: Zorica Gnjatić
Telefon: 012/539-764
B) ODSЕK ZA OZAKONJЕNJЕ OBJЕKATA
Šef odseka: Ružica Stanojević
Telefon:012/539-793
V) ODSЕK ZA OBJЕDINJЕNU PROCЕDURU
Šef odseka: Vojislav Pajić
Telefon:012/539-797
Kontakt osoba za uvid u predmete podenete u sistemu CISA u okviru elektronske objedinjene procedure
Aleksandra Nejković
Telefon: 066/8057386
Rukovodilac odeljenja: Ivan Manojlović
Kancelarija br. 135
Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo obavlja poslove koji se odnose na:
- izradu, donošenje, evidentiranje, objavljivanje i čuvanje dokumenata prostornog i urbanističkog planiranja:
- obrađuje i priprema analize i inicijative za izradu planova, pribavlja uslove i saglasnosti za potrebe izrade planova, pregleda i proverava materijal za rani javni uvid i nacrte planova u toku izrade, organizuje i sprovodi javne prezentacije i javne uvide planskih dokumenata, koordinira rad sa nadležnim ministarstvom i drugim organima,
- priprema odluke o izradi i donošenju planskih dokumenata,
- donosi rešenja o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu,
- dostavlja planske dokumente i druge potrebne podatke za Centralni registar planskih dokumenata, informacionog sistema o stanju u prostoru i lokalnog informacionog sistema,
- učestvuje u radu Komisije za planove Grada Požarevca,
- potvrđivanje urbanističko-tehničkih dokumenata;
- potvrđivanje projekta parcelacije i preparcelacije;
- sprovođenje postupka potvrđivanja urbanističkih projekata;
- izdaje informacije o lokaciji;
- sprovođenje objedinjene procedure:
- izdavanje i izmena lokacijskih uslova, izdavanje i izmena građevinske dozvole; izdavanje privremene građevinske dozvole;
- izdavanje rešenja o odobrenju za izvođenje radova;
- izdavanje upotrebne dozvole i dostava upotrebne dozvole organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra;
- potvrđivanje prijave radova;
- potvrđivanje prijema izjave o završetku izrade temelja;
- obaveštavanje građevinske inspekcije o prijemu izjave o završetku objekta u konstruktivnom smislu;
- podnošenje zahteva za davanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju u pogledu mera zaštite od požara;
- podnošenje zahteva za priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu;
- vodi registar objedinjene procedure na nivou Grada i omogućava dostupnost podataka i saradnje sa Centralnim registrom objedinjenih procedura;
- podnošenje prijave za privredni prestup i prekršajne prijave protiv imaoca javnih ovlašćenja i odgovornog lica imaoca javnih ovlašćenja;
- ozakonjenje objekata: izdaje rešenja o ozakonjenju objekata, dostavlja pravnosnažno rešenje o ozakonjenju objekta i elaborat geodetskih radova organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra, vodi službenu evidenciju o izdatim rešenjima o ozakonjenju i spisak izdatih rešenja objavljuje u elektronskom obliku putem interneta;
- druge poslove vezane za sprovođenje planskih dokumenata i poslove izgradnje i uređenja;
- vršenje nadzora nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata, standarda, tehničkih normativa i normi kvaliteta, kojima se regulišu projektovanje, građenje i rekonstrukcija objekata (visokogradnja, niskogradnja i dr.), izvođenje pojedinih građevinskih radova na tim objektima i građenje objekata na propisan način;