Данас је у Пожаревцу одржан састанак представника АД „Железница Србије“ и локалних самоуправа нашег округа и Борског округа. Тема и циљ састанка је да ове локалне самоуправе издвоје средства за одржавање железничке пруге Пожаревац – Мајданпек, за шта је потребно 17,8 милиона динара на годишњем нивоу.
Железница Србије није у могућности да финансира нешто што овог тренутка није исплативо, па је на ту тему данас у Пожаревцу одржан састанак везан за пројектно финансирање локалних самоуправа кроз које општине ова пруга пролази.
Милан Максимовић, директор сектора за саобраћајне послове и приступ саобраћајној инфраструктуру у АД „Железнице Србије“ каже да је за одржавање пруге, у дужини од око 90 километара, на годишњем нивоу потребно 17, 8 милиона динара, што је до сада ово предузеће обезбеђивало.
„Обзиром да пруга није довољно експлоатисана, намера свих чиниоца је да се сачува и да се обавља и робни и путнички саобраћај. Тренутно, функционише робни саобраћај и то слабог интензитета. Доласком Хестила у Кучево потребан је железнички превоз креча и камена, до Смедеревске Железаре. У наредном периоду очекујемо почетак изградње пруге од Стига до Дрмна где се гради нови блок „ТЕ-КО“, каже Максимовић и додаје, да док се све не стави у функцију и крене жељеним током, Железница није у могућности да одвоји средства за одржавање пруге.
По његовим речима, састанак са локалним самоуправама треба да резултира предвиђањем и планирањем средстава за одржавање ове пружне деонице, што би свакако било сразмерно подељено са општинама кроз које железничка инфраструктура пролази.
„Са ресорним министарством је урађен предлог и нацрт текста Уговора који би био потписан између Железнице и општина, а њиме би била исказана намера у финансирању пројекта. Након обезбеђивања средстава био би и одрађен финансијски план. Организација послова ће бити поверена АД „Железнице Србије“ а након оживљавања пруге, односно њене ревитализације и повећања броја саобраћаја та обавеза локалних самоуправа неће постојати јер ће средства од приходовања Железница употребити за ову намену“, каже Максимовић.
У име локалне самоуправе обратио се начелник округа Александар Ђокић који се првенствено захвалио Железници Србије што имају свест о томе да је постојање пруге до Бора потебно, и рекао да ће се Град заложити да помогне овај пројекат колико год је то могуће, али и да је њихова стратегија да Железница заради а не да је финансирају локалне самоуправе.
Планираним потезима, првенствено очувањем пруге Пожаревац – Мајданпек, потом и повећавањем обима посла, постоје и назнаке увођења возова од Београда до Бора, што се може очекивати у неком наредном периоду.
12 мај, 2017