Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић посетио је данас ОШ „Краљ Александар I“ у Пожаревцу која је била домаћин саветовању о ученичким задругама.
Циљ ученичких задруга је подстицања развијања позитивног односа ученика према раду и професионалне оријентације, повезивања наставе са светом рада, развијања свести о одговорности за преузете обавезе, као и развоја позитивног односа према тимском раду и предузетништву, порука је са овог саветовања.
Градоначелник Града Пожаревца Бане Спасовић је овом приликом истакао да је улагање у објекете и школска учила један сегмент унапређења школства и стварања што бољих услова за рад и учење.
„Попут увођења дуалног образовања, овај потез министарства просвете и Владе Србије пружа руку младима и њиховој жељи да докажу да имају шта да покажу. Већ сада позивам предузимљиве девојчице и дечаке, да окупе своје школске другове и заједно са њима, родитељима и наставницима почну да се договорају којим би се послом могли бавити у оквиру ученичких задруга. Као што знате, град Пожаревац и локална самоуправа имају службе и тимове који су на сталној услузи домаћим привредницима и страним инвеститорима. На крају желим да поздравим напоре министарства просвете на увођењу ученичких задруга и због још једне чињенице. По завршетку школовања и учешћа у ученичким задругама, ђаци ће у рубрици “искуство“ у својој радној биографији имати итекако шта да упишу.“, закључио је Спасовић.
Министар Шарчевић је рекао да ученичке задруге доносе вишеструку добит обједињавањем знања ученика из више области. Ученичка задруга може да обавља производну, продајну и услужну делатност као и друштвено користан, хуманитарни рад, кроз ваннаставне активности. Израда производа и пружање услуга за потребе школа, прикупљање секундарних сировина, пружање услуга трећим лицима из одговарајућих области.
„Нама су ученичке задруге концепт који имамо деценију уназад, сад смо то уклопили у компетенције предмета. Уз дуално образовање које је, такође, било критиковано, да смо трапаво преписали од других, није истина. Направили смо српски модел који одговара условима у привреди у Србији где су већином мала и средња предузећа и он се показао као врло флексибилан. Ђачке задруге биће компаније унутар школе, правно лице“, додао је Шарчевић.