Početak » Aktuelno
 

Održano savetovanje o učeničkim zadrugam u Požarevcu

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u Vladi Republike Srbije Mladen Šarčević posetio je danas OŠ „Kralj Aleksandar I“ u Požarevcu koja je bila  domaćin savetovanju o učeničkim zadrugama.

Cilj učeničkih zadruga je podsticanja razvijanja pozitivnog odnosa učenika prema radu i profesionalne orijentacije, povezivanja nastave sa svetom rada, razvijanja svesti o odgovornosti za preuzete obaveze, kao i razvoja pozitivnog odnosa prema timskom radu i preduzetništvu, poruka je sa ovog savetovanja.

Gradonačelnik Grada Požarevca Bane Spasović je ovom prilikom istakao da je ulaganje u objekete i školska učila jedan segment unapređenja školstva i stvaranja što boljih uslova za rad i učenje.

„Poput uvođenja dualnog obrazovanja, ovaj potez ministarstva prosvete i Vlade Srbije pruža ruku mladima i njihovoj želji da dokažu da imaju šta da pokažu. Već sada pozivam preduzimljive devojčice i dečake, da okupe svoje školske drugove i zajedno sa njima, roditeljima i nastavnicima počnu da se dogovoraju kojim bi se poslom mogli baviti u okviru učeničkih zadruga. Kao što znate, grad Požarevac i lokalna samouprava imaju službe i timove koji su na stalnoj usluzi domaćim privrednicima i stranim investitorima. Na kraju želim da pozdravim napore ministarstva prosvete na uvođenju učeničkih zadruga i zbog još jedne činjenice. Po završetku školovanja i učešća u učeničkim zadrugama, đaci će u rubrici “iskustvo“ u svojoj radnoj biografiji imati itekako šta da upišu.“, zaključio je Spasović.

Ministar Šarčević je rekao da učeničke zadruge donose višestruku dobit objedinjavanjem znanja učenika iz više oblasti. Učenička zadruga može da obavlja proizvodnu, prodajnu i uslužnu delatnost kao i društveno koristan, humanitarni rad, kroz vannastavne aktivnosti. Izrada proizvoda i pružanje usluga za potrebe škola, prikupljanje sekundarnih sirovina, pružanje usluga trećim licima iz odgovarajućih oblasti.

„Nama su učeničke zadruge koncept koji imamo deceniju unazad, sad smo to uklopili u kompetencije predmeta. Uz dualno obrazovanje koje je, takođe, bilo kritikovano, da smo trapavo prepisali od drugih, nije istina. Napravili smo srpski model koji odgovara uslovima u privredi u Srbiji gde su većinom mala i srednja preduzeća i on se pokazao kao vrlo fleksibilan. Đačke zadruge biće kompanije unutar škole, pravno lice“, dodao je Šarčević.