Почетак » Актуелно » Обавештења
 

Конференција за медије – Табачка чаршија

У градском Здању одржана је конференција за медије коју је одржао градоначелник Града Пожаревца Саша Павловић која се односила на радове који се изводе у улици Табачка чаршија.

„На самом почетку, нагласио бих због истинитог обавештавања јавности и спречавања спекулација од стране појединаца, тренутни радови који се изводе пример су координације и синхронизације Јавних предузећа и Града Пожаревца као оснивача.  

Наиме, до сада у поменутој улици радове изводе три предузећа: ЈКП Водовод и канализација, ЈП Топлификација и Електродистрибуција Србије.

ЈКП ВОДОВОД И КАНАЛИЗАЦИЈА

Током редовне контроле која се врши читаве године, испитивања и праћења стања мреже као контроле и потрошње воде у центру града у предходним месецима уочено је да:

  • долази до великих губитака воде на мрежи. Прилоком вршења контролног ископавања уочено је да је дошло до пуцања цевовода и да постоји опасност од даљег пуцања цеви обзиром да се ради о цевоводу који је старији од 50 година.
  • Поред тога ископавањем се наишло на цевовод који није у евиденцији мреже и који је такође јако стар и у изузетно лошем стању
  • Прилоком повезивања шахти је утврђено да је један од постојећих цевовода од поцинкованих цеви старости око 50 година и да је у изузетно лошем стању  и да може доћи до пуцања цеви у већем делу цевовода. (Да се разумемо  ради се о цевоводу којим се између осталог снабдевају водом 2 улаза  зграде у Табачкој чаршији  као и некадашње фонтане.)

Дакле ради се о радовима на отклањању штетних последица непредвиђеног догађаја, односно околности којим се угрожава безбедност и здравље људи, објекта, ради њиховог спречавања или ублажавања штетног дејства, на постојећим линијским инфраструктурним објектима што је прописано чл. 2 тачка 13. Правилника о посебној врсти објеката и посебној врсти радова за које није потребно прибављати акт надлежног органа.

(Линијски инфраструктурни објекат јесте јавни пут, јавна железничка инфраструктура, електроенергетски вод, гасовод, линијска инфраструктура електронских комуникација, водоводна и канализациона инфраструктура и сл. који може бити надземни или подземни, чија изградња је предвиђена одговарајућим планским документом, као и објекти у њиховој функцији)

                                                                                                             

Ради се о радовима, из члана 2 тачка 13 Правилника о посебној врсти објеката и посебној врсти радова за које није потребно прибављати акт надлежног органа,  који су непходни и који се морају хитно извести како би се омогућио несметан довод воде и како би се спречило настајање штете а  у складу са чл. 144. Закона о планирању и изградњи.

Чланом 6 истог Правилника прописано је: За радове из члана 2. тачка 13) овог правилника чији је обухват шири од радова редовног одржавања, инвеститор прибавља решење о одобрењу за извођење радова, у року од годину дана од околности.

Дакле чак и уколико се буду изводили радови већи од редовног одржавања прибавиће се решење о одобрењу – МРЕЖА НИЈЕ МЕЊАНА 50 ГОДИНА НЕ МОЖЕ СА СИГУРНОШЋУ ЗНАТИ ОДМАХ ШТА ЋЕ СЕ СВЕ РАДИТИ. – што се тиче радова на водовода и канализацији.

Подсећам да Град Пожаревац са ЈКП Водовод и канализација има потписана два уговора о извођењу радова поводом хитним интервенција на водоводној и канализационој мрежи.  Такође постоји и одлука о Водоводу и канализацији која обавезује ово предузеће да без одлагања приступи предузимању хитних интервенција а све у циљу санације проблема.

 

ЕЛЕКТРО ДИСТРИБУЦИЈА СРБИЈЕ

 

ЕДС је такође најавила граду Пожаревцу још у марту месецу ове године  извођење радова на својој мрежи.

Наиме, неопходно је извршити одржавање постојећег кабла 10 кв делаковода а преко кога се снабдева струјом центар града. Кабал је стар и морају се извршити неопходни радови како би се избегла потенцијална хаварија и штета већих размера а самим тим би се обезбедило несметано снабдевање струјом центра града.

 

ЈП ТОПЛИФИКАЦИЈА

 

Треће предузеће које ЈЕ ТАКОЂЕ НАЈАВИЛО ЈОШ У ЈАНУАРУ ИЗВОЂЕЊЕ РАДОВА ЈЕ  ЈП Топлификација.

Ово предузеће у центру града изводи радове на замени топлификационе мреже. Ови радови се налазе и у плану пословања ЈП Топлификација и за исте је издато одговарајуће одбрење за извођење радова.

 

Дакле укупно 3 предузећа у јуну месецу изводе радове у улици Табачка чаршија. И ТО, понављам,  два у скалду са чл. 144. а једно у скалду са чланом 145.  Закона о планирању и изградњи.

 

Због свих ових радова мора доћи до измене режима саобраћаја и привременог отежаног кретања возила и пешака.

 

ЛОГИЧНО ЈЕ  да када се већ све то ради у центру града да у исто време град наложи и управљачу пута да изврши радове на одржавању Саобраћајне инфраструктуре и постојећим тротоарима из програма које је претходно донело Градско веће и доставило управљачу пута.

Целисходно је да се сви радови који се морају извести,  изводе синхронизовано и уз међусобни сарадњу како би се што пре завршили  и како би се што пре омогућио несметан проток саобраћаја и пешака чиме се постиже и уштеда новца.

Дакле, Управљач пута, ЈКП Паркинг сервис је почео са припремнм радовима на рехабилитацији постојеће путне инфрастрктуре као и на припремним радовима на рехабилитацији тротоара.

 

Град Пожаревац је закључио уговор о донацији са пројектантском кућом DeNIRO M.G. Požarevac почетком маја месеца који обухвата израду идејног пројекта за реконструкцију табачке чаршије .

 

  • Град на жалост није у могућности да у целости реализује пројекат јер још увек нису решени имовинско – правни односи земљишта у табачкој чаршији. Наиме, део земљишта се води део на град, део на Републику Србију аједан део и на физичка лица (исто као пре 50 година). Уколико би град ишао у целости на реализацију добијеног пројекта неопходно би било придобити решење о одобрењу за извођење радова по члану 145 Закона о планирању и изградњи, а што у овом случају није могуће, обзиром да није решена имовина.
  • Трудили смо се да из целог пројекта издвојимо оне радове који се могу изводити по Закону о путевима и након окончања радова осталих Јавних предузећа. Непотребно је чекати и поново касније мењати режим саобраћаја и ракопавати поново саобраћајницу и тротоаре.
  • Као што смо нагласили, Управљач пута ће наведене радове изводити по уговору за летње одржавња путева и тротоара.Технички опис и предмер и предрачун су извучени из идејног пројекта који се презентује. Суштина је била водити рачуна да он садржи исте или сличне позиције за извођење радова које Управљач пута већ има уговорене са извођачем преко јавне набавке а све како би се уштедело време и новац и наравно како би се избегло ново копање и измена режима саобраћаја више пута у току године.
  • Пројектом је предвиђено и постављање мобилијара – за то не постоји обавеза издавања грађевинске дозволе а набавку ће спроводити Градска управа.
  • Саставни део идејног решења је и пројекат рекоснтрукције постојеће Расвете.
  • НАРАВНО тај пројекат је издвојен и у скалду са чланом Закона п,редат урбанизиму и након добијања решења о одобрењу за извођење радова биће расписан отворени поступак јавне набавке.
  • Што се тиче рушења тзв. фонатана у којима је било зеленила, ноторна је чињеница да на тротоару у табачкој улици након киша остају баре и то прилично велике као и да вода угрожава како елетро инсталације тако и подлогу испод асфалта на тротоарима те да долази до испирања подлоге и пуцања асфалта. Стога је логично направити зелену површину која ће моћи да упије воду, која се јавља након падавина. То је деценијски проблемкоји се овом приликом решава. Дакле ради се о озелењавању и постављању новог мобилијара а за то није потребна грађевинска дозвола. Такође, биће постављене каналете за додатно одвођење атмосферских вода.

 

Сви радови које изводи Управљач пута представљајуу или редовно одржавање или рехабилитацију пута и тротоара као дела пута као и радове на њиховом редовном одржавању само што ће радова бити више услед интервенција и радова јавних предузећа, а све према члану 68. и  члану 69. Закона о путевима

И наравно град тражи од управљача пута да приликом одржавања тротоара и враћања у пређашње стање и санације истог не поставља асфалт  већ да уместо асфалтне подлоге постави бехатон плоче на тротоару како је то предвиђено у пројекту како би се олакшале све будуће интервенциије и како би се естетски улепшао центар града.

Управљач јавног пута пре почетка радова обавештава надлежни орган јединице локалне самоуправе о намери извођења радова на рехабилитацији уз достављање техничког описа и предмера и предрачуна радова, као и захтева за доношење решења о техничком регулисању саобраћаја чији је саставни део саобраћајни пројекат.

Управљач јавног пута дужан је да надлежном органу јединице локалне самоуправе, достави извештај о изведеним радовима на рехабилитацији јавног пута и тротоара оверен од стране стручног надзора са записником о извршеном техничком прегледу изведених радова, у року од 30 дана од дана завршетка радова.

ЈА вам овом приликом презентујем пројекат и чим управљач пута буде отпочео са радовима биће постављена табла са идејним решењем како би требала Табачка улица да изгледа обзиром да технички опис и предмер иду од званичног пројекта .

До сада се нису изводили радови на одржавању и рехабилитацији пута и тротоара у табачкој чаршији ВЕЋ СУ СЕ ИЗВОДИЛИ РАДОВИ И ИНТЕРВЕНЦИЈЕ ЈАВНИХ ПРЕДУЗЕЋА.

На тротоару у табачкој ће морати након интервенцја јавних предузећа да се изведу радови на редовном одржавању, дакле не прави се нешто што раније није постојало тај тротоар постоји само ће бити лепши, кроз предузимање радова које дозвољава Закон о путевима. 

Дакле када се ради о радовима који по свме карактеру престављају редовно одржавање пута и тротоара као по члану 144. Закона о планирању и изгради а у вези са чланом 2 Правилника о посебној врсти објеката и посебној врсти радова за које није потребно прибављати акт надлежног органа  није потребна грађевинска дозвула већ се изрдаје решење по члану 68 и 69 Закона о путевима .

Вредност свих радова на рехабилитацији тротоара и коловоза са заменом подлоге је око 55 милиона динара. Радови на набавци и постављању мобилијара износе око 13 милиона динара. Радови на реконструкцији јавне расвете износе 14 милиона динара. Укупна вредност свих побројаних радова износи 82 милиона динара, не укључујући радове које изводе Јавна предузећа.

Дакле избор је једноставан  или да се не ради ништа као предходних 50 година или да покушамо да максимало извучемо оно што можемо по закону и улепшамо наш град.“