Одељење за урбанизам и грађевинске послове има следеће Одсеке:
А) ОДСЕК ЗА ПРОСТОРНО И УРБАНИСТИЧКО ПЛАНИРАЊЕ
Шеф одсека: Зорица Гњатић
Телефон: 012/539-764
Б) ОДСЕК ЗА ОЗАКОЊЕЊЕ ОБЈЕКАТА
Шеф одсека: Ружица Станојевић
Телефон:012/539-793
В) ОДСЕК ЗА ОБЈЕДИЊЕНУ ПРОЦЕДУРУ
Шеф одсека: Војислав Пајић
Телефон:012/539-797
Контакт особа за увид у предмете поденете у систему ЦИСА у оквиру електронске обједињене процедуре
Александра Нејковић
Телефон: 066/8057386
Руководилац одељења: Иван Манојловић
Канцеларија бр. 135
Одељење за просторно планирање, урбанизам и грађевинарство обавља послове који се односе на:
- израду, доношење, евидентирање, објављивање и чување докумената просторног и урбанистичког планирања:
- обрађује и припрема анализе и иницијативе за израду планова, прибавља услове и сагласности за потребе израде планова, прегледа и проверава материјал за рани јавни увид и нацрте планова у току израде, организује и спроводи јавне презентације и јавне увиде планских докумената, координира рад са надлежним министарством и другим органима,
- припрема одлуке о изради и доношењу планских докумената,
- доноси решења о стратешкој процени утицаја на животну средину,
- доставља планске документе и друге потребне податке за Централни регистар планских докумената, информационог система о стању у простору и локалног информационог система,
- учествује у раду Комисије за планове Града Пожаревца,
- потврђивање урбанистичко-техничких докумената;
- потврђивање пројекта парцелације и препарцелације;
- спровођење поступка потврђивања урбанистичких пројеката;
- издаје информације о локацији;
- спровођење обједињене процедуре:
- издавање и измена локацијских услова, издавање и измена грађевинске дозволе; издавање привремене грађевинске дозволе;
- издавање решења о одобрењу за извођење радова;
- издавање употребне дозволе и достава употребне дозволе органу надлежном за послове државног премера и катастра;
- потврђивање пријаве радова;
- потврђивање пријема изјаве о завршетку израде темеља;
- обавештавање грађевинске инспекције о пријему изјаве о завршетку објекта у конструктивном смислу;
- подношење захтева за давање сагласности на техничку документацију у погледу мера заштите од пожара;
- подношење захтева за прикључење објекта на комуналну инфраструктуру;
- води регистар обједињене процедуре на нивоу Града и омогућава доступност података и сарадње са Централним регистром обједињених процедура;
- подношење пријаве за привредни преступ и прекршајне пријаве против имаоца јавних овлашћења и одговорног лица имаоца јавних овлашћења;
- озакоњење објеката: издаје решења о озакоњењу објеката, доставља правноснажно решење о озакоњењу објекта и елаборат геодетских радова органу надлежном за послове државног премера и катастра, води службену евиденцију о издатим решењима о озакоњењу и списак издатих решења објављује у електронском облику путем интернета;
- друге послове везане за спровођење планских докумената и послове изградње и уређења;
- вршење надзора над применом закона и других прописа и општих аката, стандарда, техничких норматива и норми квалитета, којима се регулишу пројектовање, грађење и реконструкција објеката (високоградња, нискоградња и др.), извођење појединих грађевинских радова на тим објектима и грађење објеката на прописан начин;