Почетак » Сервисне информације
 

ЗАШТИТА ВОДОМЕРА И КУЋНЕ ИНСТАЛАЦИЈЕ У ЗИМСКИМ УСЛОВИМА

У зимском периоду, када су температуре често испод нуле, може доћи до смрзавања и озбиљних оштећења мерних уређаја (водомера) и унутрашњих водоводних инсталација уколико се исти не заштите правовремено и на одговарајући начин.

На тај начин корисници могу да избегну прекиде водоснабдевања у објектима, које су последица хаварија услед смрзавања цеви и водомера, као и трошкове њихових санација.

Потребно је пре свега топлотно изоловати мерне уређаје односно водомере, а битно је напоменути да само завијање водомера у крпе не представља довољну и сигурну заштиту, већ је потребно поставити преко водомера неки термоизолациони материјал као што су стиропор, даске, стаклена вуна и сл…

Препоручујемо корисницима да провере да ли су поклопци на водоводним шахтовима добро затворени и да их не отварају на ниским температурама како не би дошло до смрзавања водомера и воде у цевима.

Треба повести рачуна и о водоводној инсталацији и превентивно извршити топлотну изолацију цеви у просторијама домаћинстава које се слабије или у опште не греју.

Дворишне чесме би требало искључити у поменутом периоду, а дворишне водоводне инсталације које воде до чесама гаража и других нус просторија које се не греју требало би испразнити или превентивно и благовремено заштитити.

Посебну пажњу треба обратити на објекте у којима се периодично борави (викендице, празне куће…) и у којима у зимском периоду нема потрошње воде. Препоручљиво је затворити воду, преконтролисати инсталације и водомере и испустити воду из инсталација како не би дошло до смрзавања и пуцања водомера и цеви.

Подсећамо да су корисници у обавези да се старају о унутрашњим водоводним инсталацијама (од водомера ка објекту и у самом објекту) и да спрече свако оштећење водомера. Из тог разлога корисници и сносе трошкове санације унутрашњих инсталација уколико дође до хаварије на њима, али и замене водомера уколико дође до пуцања истог услед смрзавања. ЈКП „Водовод и канализација“ је у обавези да одржава прикључне водоводне цеви до водомера са уличне стране, док је обавеза потрошача да брину о делу кућног прикључка иза водомера и одржавању водомерног шахта чистим и доступним за очитавање и евентуалне интервенције.

Уколико ипак дође до пуцања водомера корисници треба да се обрате Служби наплате  где ће им према важећем ценовнику бити издат предрачун за баждарење смрзнутог водомера, а након уплате тог износа биће извршена и замена водомера.

Све додатне информације корисници могу добити на један од бројева телефона Службе наплате 012/555 801, локал 110 или 0800/102 012.